Jak je zvykem ke konci roku, tak i my jsme si říkali, co se nám za ten rok událo.
V podstatě jsme dali život myšlence "Zázvoruj" nějak o Vánocích 2020, kdy Petr řekl, že se jde do toho.
Původně měl být název "Zázvorák", kde jsme promeškali doménu, ale upřímně jsme za Zázvoruj radši.
Začal se řešit styl, logo, etikety a v pozadí jelo testování a vaření (o počátku zde).
Velké díky grafikovi Márovi, který nám od počátku udává náš designový směr.
Po vyřízení všech formalit a nastavení shopu byla první reálná objednávka v počátku března 2021.
Uznáváme, není to značka ideál začinat se zázvorem (který lidé vnímají, že je jen na zimu) v březnu, ale i tak jsme se nenudili :)
Co nás těší, tak se u tohoto projektu potkala základní myšlenka ... přinést lidem něco, co je pro jejich užitek.
To je takový základ, kdy má pak projekt smysl, teda dává to smysl nám, ale i ve vytváření projektů je to dobrá startovací pozice.
Vždy jsme si říkali, že když někdo s něčím přišel, že to byl ale nápad ... a hle, podle nás jsme vytvořili taky něco takového.
... pod fotkou pokračování tohoto trháku :)
Za to období jsme zkusili i různé produkty, které nakonec nemáme v prodeji.
Možná se k nim vrátíme, ale za tu dobu vidíme, co lidé chtějí, co opakovaně kupují a kde nám i říkají, že jim chutná.
Pořád platí, že to má být projekt pro radost, tak na shopu máme maximálně 9 produktů, které zvládáme 100% udělat a zaručit, že budou kvalitně a s láskou zpracované.
Ač jsme si říkali, že se bude jednat primárně o on-line prodej, tak ani nevíme jak, ale najdete nás v různých prodejnách a restauracích, čehož si moc vážíme, ale myslíme, že to není to, co chceme v budoucnu dělat či rozšiřovat.
Za co jsme ale opravdu moc rádi, tak jsou trhy, kde jdeme s kůží na trh a opravdu si to moc užíváme.
Začalo to náhodou v Líbeznici, kde to bylo fajn, ale asi naše kotviště je nyní na farmářských trzích na Kubáni.
Paradoxně máme nabídky i na jiné trhy, ale určitě nechceme našim věrným zákazníkům pláchnout z Kubáně.
Možná dojde na rozšíření, kde třeba zvládneme vyřešit dva stánky :) Kdo ví.
... pod fotkou pokračování tohoto trháku :)
Co se tedy podařilo za ten rok 2021?
- dát život novému projektu, co lidem dává zdraví a vitalitu
- vymyšlení portfolia produktů, které vydrží i bez zbytečné chemie
- prodej sortimentu v různých restauracích a prodejnách
- prodej našich specialit na farmářských trzích
- mít věrné zákazníky z trhů či on-line shopu
- být díky Vánocům a nyní zimnímu období v zelených číslech
Urtčitě se nepodařilo vše, ale na první sezónu to podle nás není špatný. :)
Moc všem děkujeme za přízeň v roce 2021 a těšíme se na další roky, má to smysl.
Petr Ekart a malý tým Zázvoruj